Wczorajsze (15.12.2014) spotkanie w Bussiness Link Katowice nt. “Zmiany Strategii Cenowej Jako Przykład Innowacji Modelu Biznesowego” przypomniało mi pewną zasłyszaną niegdyś bajkę-żart. Opowieść ta z jednej strony jest niemądra i głupiutka z drugiej zaś ironiczna i zabawna. Brzmiała mniej więcej tak:
Dawno, dawno temu, żyła “Dziewczynka z Czołgami” – analogiczna do “Dziewczynki z zapałkami”, miejscowość ta sama, tylko branża inna…
Dziewczynka z Czołgami, przechodziła ten sam dramat co dziewczyna z zapałkami, było jej zimno, nie miała co jeść, szukała klienta…
Po wielu godzinach tułaczki po ulicach, w pewnym momencie do Dziewczynki z Czołgami pochodzi Pan i pyta:
“-Dziewczynko, po ile czołg?”
“- 250 000 zł”
“-Poproszę dwa”
W ten sposób dziewczyna zarobiła sporo pieniędzy. Dodatkowo – jaki płynie z tej bajki morał? Gdyby dziewczynka z zapałkami narzuciła większą marżę – do dziś by żyła… 😉
Mimo pozorów, można wynieść z tej historii drobną naukę biznesową. Niska cena wcale nie musi oznaczać, że napędzimy sobie sprzedaż. Zaniżając ceny produktów zmuszamy naszą konkurencję do tego samego działania. W konsekwencji, będziemy zarabiać mało a sprzedaż wcale nie będzie większa. Co w zamian walki cenowej? Co zrobić aby przetrwać?
Może warto wprowadzić innowacje w modelu biznesowym lub modelu cenowym? O tym opowiadała właśnie Maria Lipiak, konsultant Punktu Krytycznego. Samą prezentację można ściągnąć TUTAJ.
“Punkt Krytyczny” wie co mówi o innowacjach cenowych. Jako jedni z niewielu (o ile nie jedyni) w Polsce wprowadzili model Pay What You Want (w skrócie PWYW), dla swoich szkoleń z social media.
Meeting w Bussines Linku Katowice organizowany przez grupę Asbiro Śląsk w ramach Poniedziałkowego Rozwoju.