Kiedy warto?

Każdy rynek (jak również towar) charakteryzuje się odrębnymi cechami. Przed wyborem partnera biznesowego warto zastanowić się jakie szanse niesie ze sobą dropshipping oraz jakie zagrożenia mogą się pojawić podczas outsourcingowaniu sprzedaży.

Jedynym z pytań trapiących sprzedających jest: “Czy produkt ulega modzie?”

ODZIEŻ:

Tu jak każdy wie, odzież to produkt, który z sezonu na sezon staje się nieaktualny i nieatrakcyjny dla konsumenta. Dlatego chodząc po sklepach lub e-sklepach, ciągle widzimy napisy “SALE”, “WYPRZEDAŻ” (osobną kwestią jest czy tak na prawdę tak jest). Aby być konkurencyjnym w takim handlu, musimy ciągle dysponować nowymi fasonami. A co ze starymi ? Oddać, wystawić zbiorczo na aukcji, sprzedać poniżej kosztów, a może po prostu liczyć że kiedyś w ciągu kilku lat w końcu ktoś wykupi ten towar? Rozwiązań jest wiele, ale każde nie jest opłacalne. Inwestujemy gotówkę, która zostaje zamrożona. Tracimy płynność i bach… zamykamy interes.

EROTYKA:Ten produkt, ma wiele zalet w handlu w przeciwieństwie do odzieży. Nie rozwodząc się nad setkami zalet, skupię się na pytaniu.Zdecydowanie ulega modzie (jak wszystko) ale w znacznie wolniejszym tempie. Przecież środki powiększające biust czy też masażery, wibratory czy inne środki umilające nam życie intymne będą zawsze pełniły tą samą rolę. Modzie może ulegać bardziej kolor lub marka, która jest ewentualnie na topie w tym segmecie e-handlu. By być konkurencyjnym musimy mieć dostęp do nowinek (Nowe marki erotyczne, nowe produkty – nie chińskie) tutaj liczy się jakość wykonania i zadowolenia konsumenta.Zapewnić to może tylko nowoczesny dystrybutor, który jest na bieżąco zaopatrywany w nowości.

ROZWIĄZANIE: W takim przypadku gdy produkt niesie duże lub średnie ryzyko ulegania aktualnym trendom i modzie warto zastanowić się nad zrzuceniem odpowiedzialności za zatowarowanie magazynu na hurtownię, dystrybutora. Tracimy ryzyko utraty płynności i trudno zbywalnego produktu, który już nie jest atrakcyjny dla konsumenta. A niech hurtownia martwi się o to, a nie my… Naszym zadaniem jest rozwijać swój e-sklep, a nie tracić finanse na leżący towar w magazynie, który z dnia na dzień traci swoją wartość i atrakcyjność wraz z mijającym czasem. Dropshipping wykonywany przez hurtownię, dystrybutora zapewni nam stały dostęp do aktualnych trendów modowych czy też innych nowinek technicznych, bez ryzyka zakupu olbrzymich ilości na swój magazyn.

Czy towar, ma inne cechy charakterystyczne ?

ODZIEŻ:

Odzież cechuje jedna niestety wielka wada. Otóż posiada rozmiary, które nie zawsze są zgodne z naszymi lub podanymi w tabelce rozmiarów. A nawet jeśli są, to często po otrzymaniu towaru np. spodni, okazuje się że jednak nie leżą tak jak na modelu, modelce.

Cechą charakterystyczną jest także, brak terminu przydatności, ale za to termin aktualnej mody jak z tabelki powyżej, nie jest z góry narzucony. Dyktuje go rynek i my sami konsumenci.

Sprzedając odzież, jesteśmy narażeni na ciągłe wymiany produktu na inny rozmiar. Należy tu pozostać w dobrym kontakcie z konsumentem, by następnym razem mimo “wpadki” wrócił do naszego sklepu.

 

EROTYKA:

To świetny produkt, który ma chyba najmniej cech negatywnych, jaki miałem okazję analizować.

Produkt nie posiada rozmiarów, a dodatkowo jest produktem intymnym. Raczej konsument, kupując taki produkt nie będzie go zwracał, ani wymieniał, gdyż raz użyty pozostanie już w jego rękach…

Dodatkowo mamy tu element tabu, klient który nabędzie taki produkt, nie będzie się z nim afiszował, tzn. będzie z zasady chciał zachować dyskrecję. Zatem będzie chciał utrzymać ze sklepem dobre relacje nie pozostając w konflikcie ze względu na ryzyko wypłynięcia informacji poza jego samego (np. telefon zwrotny ze sklepu, który odbiera…dziecko, mama, syn lub inna nie pożądana osoba).

Produkty takie z zasady pasują do każdego (nie jest ważny rozmiar lub kolor – no może czasami…)

Produkt posiada elektronikę (wibratory, masażery) – fakt, klient może odesłać w ramach reklamacji, ale ten przypadek dotyczy także większości innych produktów (pomijając właśnie odzież, nie słyszałem by ktoś reklamował np. sukienkę, spodnie lub bieliznę, poza wyjątkami od reguły, które zawsze się zdarzą).

Niektóre, produkty posiadają termin przydatności – (żele, kremy, feromony), ale termin zazwyczaj jest bardzo długi (na kilka lat).

ROZWIĄZANIE:  Odpowiedzialność dystrybutora, hurtowni w takich przypadkach jest różna. Częste wymiany odzieży z pewnością są możliwe w każdej hurtowni, ale zawsze na zasadzie, że hurtownia wysyła do klienta wymieniany towar, jednak sklep w tym przypadku taki produkt z wymiany pozostawia na swoim magazynie. Ten przypadek jest tak ważny gdyż, powiedzmy że odsetek zwrotów, wymian to około 5%, zatem co 20 produkt pozostanie na stanie sklepu. Pamiętajmy, że w przypadku normalnej współpracy, takie produkty również będą wracały do nas na stan magazynowy. W przypadku produktów erotycznych, odsetek zwrotów, wymian jest poniżej <1% więc nie musimy się na tym skupiać. Natomiast w przypadku reklamacji, dystrybutor w tym także EroPlace.pl zawsze dokonuje wymiany na nowy produkt w zakresie okresu gwarancji (świetnie, gratulujemy rzetelności). Oczywiście YourNewStyle.pl, również przyjmuje reklamacje, jeśli produkt posiada wadę fabryczną, plamy, skazy – dokonuje wymiany na swój koszt. Co zyskujemy? W przypadku odzieży, produkty z wadami fabrycznymi nie składują się na naszym małym magazynie, bez problemu wymienia je hurtownia. W przypadku erotyki, każdą reklamacją również zajmuje się dystrybutor EroPlace, a my nie musimy martwić się uciążliwymi warunkami reklamacji, długimi terminami ich przyznania oraz walki o “swoje” z producentem.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*