Marża minimalna?

Sale tag #7

Pytanie: Czy hurtownie/producenci powinni wymuszać na swoich klientach (sklepach) sprzedaż produktów powyżej ustalonej marży minimalnej?

Odpowiedź: Zarówno wprowadzenie marży minimalnej jak i rezygnacja z takiego rozwiązania ma swoje plusy jak i minusy. Jeśli hurtownia nie narzuci marży minimalnej (poniżej której sprzedawcy nie mogą sprzedawać produktów) może wytworzyć się sytuacja niezdrowej walki cenowej.

Mimo to, w dzisiejszym świecie globalizacji, mnogości portali sprzedażowych oraz kanałów dystrybucji jest praktycznie nie możliwe  kontrolowanie wszystkich aktywności sprzedawców. Z tego powodu coraz częściej nie ma narzucanej marży minimalnej na produktach a jedynie ustalenie sugerowanej marży sprzedaży.

Sprzedawcy sami powinni rozumieć, że obniżając cenę produktów i tocząc walkę cenową z innymi sprzedawcami niszczą sobie rynek i minimalizują zyski.

Warto zastanowić się czy nie lepiej konkurować jakością a nie ceną? Rozwiązań aby klient skorzystał akurat z nas a nie z innego podmiotu jest mnogość (lepsza obsługa, przyjaźniejszy serwis, rabaty dla stałych klientów, edukowanie klientów, szerokie wsparcie i serwis po-sprzedażowy, itd). Wówczas okaże się że klienci są w stanie zapłacić więcej za produkt firmie z którą się identyfikują i która rozumie ich potrzeby niż tej która ma taniej produkt.. czasem o kilka złotych.

Mariusz Dzieża

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*