Wywiad z współwłaścicielem EroPlace.pl o Dropshippingu

Postanowiliśmy zadać kilka pytań jednemu z właścicieli portalu hurtowego EroPlace.pl. Radosław Ociepka, jest odpowiedzialny między innymi za wdrożenie i rozwój integracji sklepów z magazynem hurtowni erotycznej. Inaczej mówiąc jest odpowiedzialny za Dropshipping.

 

e-dropshipping: Kiedy powstał pomysł wprowadzenia Dropshippingu w państwa hurtowni erotycznej ?

Radosław Ociepka: Pomysł narodził się w zasadzie z potrzeby, którą wyrażali klienci podczas rozmów telefonicznych. O ile rozmowy z właścicielami sklepów tradycyjnych zawsze wyglądają tak samo (pytają o rabat za obrót), o tyle podczas rozmów z właścicielami lub zarządzającymi sklepami on-line, zawsze pada pytanie o minimalną kwotę zamówień.

e-dropshipping: Dlaczego więc minimalna kwota zamówień przyczyniła się do wprowadzenia dropshippingu ?

Radosław Ociepka: Idąc dalej tym tropem, sklepy pytają o kwotę minimalną, ponieważ bardzo często zamawiają towar do sklepu w jednostkowych sztukach. Następnie chcą domówić kolejną sztukę produktu, gdyż klient w ich sklepie zamówił 2 a nie tylko 1 sztukę, którą posiadał sklep. W tym wypadku sklep nie był w stanie zrealizować takiego zamówienia. Skoro zdecydowaliśmy się znieść kwotę minimalną, by umożliwić sklepom sprzedaż już od 1 sztuki, to dlaczego nie umożliwić im sprzedaży całej naszej oferty w swoim sklepie? Natomiast jeśli możemy wysyłać produkty do sklepu już od 1 sztuki to dlaczego by nie wysyłać bezpośrednio do klientów sklepu, omijając całą drogę między hurtownią i sklepem? W ten sposób konsument otrzyma towar znacznie szybciej.

e-dropshipping: Czy sklepy chętnie podłączają ofertę hurtowni ?

Radosław Ociepka: Szczerze mówiąc, właścicielom bardzo na tym zależy. Zamiast inwestować setki tysięcy złotych na zatowarowanie, mogą te pieniądze wydać na marketing i własny rozwój.

e-dropshipping: Czy sklepy ponoszą jakieś opłaty we współpracy w dropshippingu?

Radosław Ociepka: Absolutnie NIE, współpraca oferowana jest za darmo. To hurtownia przenosi na siebie całe ryzyko nie trafienia w towar, który ma na magazynie.

e-dropshipping: Czy sklep ponosi koszty związane z wdrożeniem oferty hurtowni do swojego sklepu?

Radosław Ociepka: Ta czynność faktycznie leży po stronie sklepu. Zadaniem osoby zarządzającej sklepem jest zaimportowanie oferty hurtowni do swojego magazynu i utrzymywanie aktualizacji stanów magazynowych zgodnie z hurtownią. Jest to w zasadzie czynność bardzo prosta dla każdego programisty, a koszt związany z taką integracją znikomy w stosunku do zysków osiąganych z zamówień w dropshippingu.

e-dropshipping: Klienci sklepów wybierają różne formy przesyłki, czy jesteście w stanie je obsłużyć ?

Radosław Ociepka: Większość zdecydowanie tak. Jesteśmy w stanie wysłać paczkę do klienta za pomocą Poczty Polskiej, firmy kurierskiej (GLS), a także za pomocą ostatnio popularnych Paczkomaty24.pl. Wysyłamy paczki także za pobraniem (wiele firm o to pyta). Wtedy cała kwota z pobrania trafia bezpośrednio na konto sklepu.

e-dropshipping: A jak ma się sprawa z reklamacjami od klientów?

Radosław Ociepka: Każdą reklamację rozpatrujemy praktycznie natychmiast, jak dotychczas zawsze na korzyść klientów, bez dodatkowych opłat czy kosztów związanych z wysyłką. Sklepy dotychczas współpracujące z nami bardzo chwalą sobie błyskawiczną reakcję naszej hurtowni na każdy problem napotkany przez klienta.

e-dropshipping: Rozumiem, że paczki wysyłacie dyskretnie ? 😉

Radosław Ociepka: Hehe, w tej branży to podstawa, konsumenci cenią sobie dyskrecję i zawsze staramy się by obce osoby nie poznały co jest w środku.

e-dropshipping: Na koniec zapytam, czy planujecie dalszy rozwój dropshippingu ?

Radosław Ociepka: Planujemy a nawet jesteśmy w trakcie realizacji naszych projektów związanych z rozwojem tego kierunku sprzedaży. To przyszłość nasza oraz sklepów współpracujących z nami w tym zakresie. Obiecujemy być najlepsi ! 🙂

e-dropshipping: Oby tak dalej, trzymamy kciuki ! Dziękuje za rozmowę.

 

Mariusz Dzieża
Author: Mariusz Dzieża

Mariusz Dzieża

Dodaj komentarz