Zwiększenie sprzedaży w systemie dropshipping część 2

boost-sales

W poprzednim artykule podpowiadaliśmy Jak zwiększyć sprzedaż w systemie dropshipping za pomocą dodawania przez hurtownię ulotek i kuponów rabatowych do przesyłek. Ponieważ artykuł cieszył się popularnością (otrzymaliśmy wiele prywatnych wiadomości), prezentujemy drugą część poradnika.

1. Zwiększenie wartości koszyka

Przedsiębiorcy często popełniają klasyczny błąd, promując za pomocą Google AdWords czy w aukcjach wyróżnionych, tanie (niskiej wartości) produkty. Z jednej strony tani produkt prościej sprzedać niż drogi ale z drugiej może się okazać, że prawdziwy koszt pozyskania klienta, przekracza zysk ze sprzedaży lub w większej części go pochłania. Warto więc zastanowić się które produkty promować – wybierać produkty o dużej wartości lecz oczywiście wówczas zaproponować atrakcyjną cenę. To samo dotyczy się produktów promowanych na głównej stronie sklepu on-line. Niby oczywiste a jednak mało kto stosuje tą zasadę. Warto testować i eksperymentować w sprzedaży takie żonglowanie promowanymi produktami.

Gdy już jesteśmy przy koszyku i jego wartości, warto również wspomnieć o produktach komplementarnych czyli takich które się wzajemnie uzupełniają. Dlaczego by w sklepie erotycznym on-line sprzedając sztuczną pochwę Fleshlight nie zaproponować od razu kupno klientowi dobrego lubrykantu Tenga oraz markowego płynu do czyszczenia masturbatora i pudru – zasypki do konserwacji gadżetu? Zakup takich dodatkowych produktów jest logiczny, uświadamia ukrytą potrzebę, klient często nie wie że zakup dodatkowego produktu stworzy wartość dodaną do pierwotnego zakupu, np. przedłuży żywotność produktu, czy jak w tym przykładzie – zwiększy doznania z używania produktu. Dla sprzedawcy korzyść jest oczywista – większy koszyk zakupowy, większy zysk, bardziej profesjonalnie obsłużony i zadowolony klient.

Pytanie jak to zrobić? Służą do tego odpowiednie narzędzia : moduły / pluginy, które udostępniają platformy sklepowe jak np. Redcart. Należy tylko odpowiednio skonfigurować narzędzie, poprzypisywać grupy komplementarnych produktów i gotowe. Klient gdy będzie kupował produkt (lub co również efektywne – w momencie gdy będzie już w koszyku) otrzyma informację, np. “Klienci który kupili ten produkt, kupili również…”. W tym miejscu wyświetlają się produkty komplementarne. Można w tym momencie zastosować kolejny mechanizm…

…Gratisy. Dobrym narzędziem jest informowanie klienta w momencie gdy będzie już w koszyku o dostępnych gratisach jeśli dokupi produktów za kwotę X. Narzędzia tego typu w zależności od wielkości koszyka sugerują dokonanie dodatkowych zakupów a po przekroczeniu danej kwoty zakupu czeka na nas gratis. Oczywiście gratis musi być adekwatny do wielkości koszyka. Klient nie dokona zakupu za dodatkowe 400 zł żeby otrzymać darmowy ołówek. Dobrze aby gratisy również były komplementarne lub chociaż stanowiły spójną całość dokonywanych zakupów.

2. Synergia

Mało który sprzedawca pamięta o zjawisku synergii. Jeśli prowadzimy sprzedaż on-line poprzez e-sklep, to gdy decydujemy się na założenie konta na allegro czy ebayu niech nazwa konta będzie taka jak nazwa sklepu internetowego. Gdy wypuszczamy ulotki czy kupony rabatowe pamiętajmy o adresie www sklepu internetowego (nie koniecznie zamieszczajmy na niej nick allegro – o tym dlaczego w innym artykule). Gdy wysyłamy klientowi e-maila niech w stopce będą wszystkie dane firmy i np. link do aktualnych promocji. Jeśli wysyłamy klientom mailing, pamiętajmy aby wspomnieć o promocjach oraz o tym, że przy zakupach w waszym sklepie można uzyskać gratisy czy otrzymać kupon rabatowy.

Gdy łączymy nasze działania promocyjne i reklamowe w wspólną całość sprawiają one, że działają silniej niż gdy stosujemy je osobno. W umyśle klienta kształtuje się solidna marka, która jest ciekawa i przynosi wiele korzyści.

Należy pamiętać że w dropshippingu nie trzeba inwestować w towar. Warto więc rozwijać swoje umiejętności sprzedażowe, inwestować czas lub/i pieniądze w zwiększanie sprzedaży i cieszyć się z tego modelu, który według nas jest przyszłością sprzedaży on-line.

Już niedługo kolejne  rady jak zwiększać sprzedaż w systemie dropshipping. A Ty jak zwiększasz swoją sprzedaż, z jakich narzędzi i technik korzystasz?

Mariusz Dzieża

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*